تهیه گزارش از وضعیت داوران/دبیران

معرفی

امکانات این بخش عبارتند از:

- امکان گزارش گیری بر اساس فیلتر های مورد نظر

- امکان دریافت خروجی اکسل

- امکان گزارش گیری بر اساس وضعیت پرداخت به داوران (پرداخت شده/پرداخت نشده)

- امکان گزارش گیری بر اساس رشته تخصصی داوران

- امکان گزارش گیری از اطلاعات حساب کاربران

- امکان ورود اطلاعات پرداخت به داوران

مراحل

برای گزارش گیری از وضعیت همه داوران و یا یک داور خاص ابتدا به نقش سردبیر مراجعه فرمایید.

 

1. در این صفحه گزینه "گزارش عملکرد داوران/دبیران" را انتخاب کنید.

2. ابتدا انتخاب کنید می خواهید گزارش را از دبیران یا داوران تهیه کنید. سپس از با استفاده از امکانات این بخش داور یا داوران مورد نظر را جستجو کنید.

در این بخش می توانید گزارشی بر اساس تعداد مقالاتی که هر داور، داوری کرده است  تهیه کنید. برای این کار ابتدا از بخش "نام داور" نام داور مورد نظر را انتخاب کنید( اگر میخواهید گزارش بر اساس تعداد مقالات داوری شده توسط همه داوران باشد در بخش نام داور "همه" را انتخاب کنید.) در صورت نیاز می توانید با استفاده از سایر گزینه ها فیلتر های بیشتری برای گزارش ایجاد کنید.

برای مثال اگر می خواهید فقط داورانی نمایش داده شوند که هزینه داوری به آن ها پرداخت نشده است، فیلتر وضعیت پرداخت را در حالت "پرداخت نشده" قرار دهید.

گزارش می تواند بر اساس رشته تخصصی یا نوع داوری(داوری اولیه یا تطبیقی) باشد. همچنین می توانید گزارش را  بر اساس تاریخ ارسال مقاله به داور و یا تاریخ داوری مقاله محدود کنید.

در این بخش می توانید از داوران با یک تخصص خاص خروجی بگیرید . برای این کار کافی است رشته تخصصی مورد نظر خود را در بخش "رشته تخصصی" انتخاب کنید.

در صورتی که می خواهید مقالات را بر اساس تاریخ ارسال به داور یا تاریخ داوری محدود کنید در بخش "محدود به" یکی از دو حالت موجود را انتخاب کنید و بازه زمانی مورد نظر را تعیین کنید.

3. در صورتی که امکان وارد کردن حساب بانکی داوران را فعال کرده باشید از این بخش می توانید گزارش آن را دریافت کنید. برای دریافت گزارش حساب بانکی داوران این گزینه را فعال کنید.

ثبت پرداخت حق الزحمه داوران:

ابتدا داور مورد نظر را جستجو کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

4. برای داور مورد نظر این گزینه را فعال کنید.

5. در صورتی که می خواهید به صورت گروهی برای تمامی نتایج نمایش داده شده پرداخت ثبت کنید این گزینه را فعال کنید. به این ترتیب می توانید به صورت گروهی پرداخت ها را ثبت کنید.

6. در صورتی که در کنار نام برخی از داوران این بخش غیرفعال بود و نمیتوانستید نام آن ها را انتخاب کنید به این دلیل است که هنوز نتیجه داوری را ثبت نکرده اند.

7. پس از انتخاب نام داوران روی گزینه پرداخت به داوران/دبیران کلیک کنید.

8. وضعیت پرداخت را مضخص کنید.

9. مبلغ پرداخت شده به داور را وارد کنید.

10. تاریخ پرداخت را وارد کنید.

11. در صورت نیاز توضیحاتی وارد کنید.

12. برای مواردی که قبلا پرداخت شده است اطلاعات پرداخت جدید جایگزین شود: می توانید این مبلغ و اطلاعات را جایگزین پرداختی کنید که قبلا برای این مقاله و داور ثبت شده است.

نامه مرتبط ارسال نشود: زمانی که پرداختی ثبت می شود یک ایمیل اطلاع رسانی به داور ارسال می شود، در صورتی که نمی خواهید ایمیل اطلاع رسانی ارسال شود این گزینه را فعال کنید.

 
نکات قابل توجه

قابل ذکر است که این قسمت بسیار کاربردی میباشد زیرا اطلاعات کاملتری از قبیل مشخصات مقاله، اطلاعات کامل داوران، تاریخ ارسال، مهلت داوری، نوع داوری و همچنین تاریخ قبول یا رد و نظر نهایی داور و جمع امتیاز های فرم ارزیابی را در خروجی اکسل نمایش میدهد.

برای ایجاد رشته تخصصی جدید لازم است به بخش "مدیر سامانه -> موضوعات" مراجعه فرمایید. و پس از  آن برای تخصیص موضوع به داوران به بخش "تخصیص موضوعات به داوران" در نقش مدیر سامانه مراجعه نمایید.(تصویر زیر مربوط به نقش مدیر سامانه است.)

در صورتی که می خواهید اطلاعات حساب بانکی داوران را دریافت نمایید به نقش مدیرسامانه -> تنظیمات نشریه -> تنظیمات بیشتر مراجعه فرمایید و گزینه "اطلاعات حساب بانکی داوران دریافت شود" را فعال نمایید.(تصویر زیر مربوط به نقش مدیر سامانه است.)

به این ترتیب هر بار که داور به صفحه شخصی خود مراجعه کند به او یادآوری می شود که اطلاعات حساب بانکی خود را کامل کند. و پس از کامل نمودن آن دیگر پیام یادآوری را مشاهده نمی کند.

امتیاز متوسط 3.5 (2 رای)

شما میتوانید نظر دهید